FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Слабик Ярослава Миронівна

Практичний психолог Козівскього ДНЗ «Сонечко»

Спеціаліст вищої категорії, вища освіта

Прикарпатський університет ім. В. Стефаника та Тернопільський державний педагогічний інститут

Стаж роботи — 29 років

Девіз

«В кожній людині сонце, тільки дайте йому світити»

Сократ

Психолог не дає конкретних порад, не оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано». Психолог використовує свої знання, навички, практичний досвід, щоб допомогти Вам побачити та усвідомити причини своїх проблем та шляхи їх вирішення.

Година психолога. Ниткографія.

Тема: «Чарівні візерунки»

Мета : розвивати пам’ять, акуратність, дисциплінованість, фантазію, дрібну моторику, зоровий аналізатор, увагу та мислення.

Матеріали: нитки кольорові, кольоровий картон, клей, клубочок ниток, кольоровий папір.

Хід заняття.

Вправа №1. «Привітання»

Мета: сформувати позитивний настрій у дитячому колективі

Діти стоять у колі. Психолог пропонує. Дітям привітатися як ескімоси (носиками), як люди (рукою), як пінгвіни (животиками).

Вправа №2. «Якого кольору ваш настрій»

Мета: визначення емоційного фону групи; визначити готовність дітей до роботи.

Дітям пропонується вибрати кольорову картку, яка відповідає їхньому настрою та пояснити свій вибір.

Вправа №3. «Казковий клубочок»

Мета : нагадати дітям казки та назви казкових героїв.

Діти стоять у колі. По черзі передають клубочок ниток один одному при цьому називають свою улюблену казку та казкового героя.

Вправа №4. «Ниткографія»

Діти працюють індивідуально. Кожній дитині пропонується намалювати чарівні візерунки до улюбленої казки. Самостійно обравши кольори ниток для роботи.

Рефлексія.

Дітям пропонується пригадати найяскравіші моменти заняття та поділитися враженнями.

Каплетерапія

Тема: «Дивовижний світ кольорових краплинок»

Мета : розвивати здібності до емоційно-вольового регулювання, творчу уяву, самовираження та підняття самооцінки.

Матеріали: кольорові фарби, аркуші білого паперу, піпетки.

Хід заняття.

Вправа №1. «Привітання»

Мета: сформувати позитивний настрій у дитячому колективі

Діти стоять у колі. Психолог пропонує дітям привітатися як ескімоси (носиками), як люди (рукою), як пінгвіни (животиками). Психолог розповідає що по дорозі до дитячого садочку зустріла Краплинку. Пропонує поміркувати дітям як можуть вітатися краплинки. Вітання краплинок.

Вправа №2. «Перетворись на крапельку»

Мета: здійснення мотиваційного елементу заняття.

Рухлива гра проходить за інструкцією психолога.

Ви під рученьки візьміться,

Тепер присядьте , покрутіться

Один одному посміхніться!

На чарівні краплинки перетворіться.

Вправа №3. «Дощік»

Мета : тілесно-орієнтована вправа, направлена на розслаблення напружених мязів рук, спини.

Діти стоять у колі, спиною один до одного. Психолог читає віршик , а діти виконують вправу на спині один одного.

Дощику, дощику, приходь (по шагове перебирання пальчиками по спині)

До нас на землю упади (фалангами пальці постукуємо по спині)

Дощик, землю пожалій (кругові поглажування)

Падай з неба веселіш! (легкий дотик кінчиками пальців)

Падай, дощик, ти скоріш (посилення дотиків)

Нехай землячка воду п’є (поглажування ребром долоні від центру до боків)

нехай деревам віддає (стряхування рук)

Вправа №4. «Казка трьох Краплинок»

В одній чудовій, красивій , казковій країні жили собі три краплинки – жовта, голуба і червона. Кожного ранку крапельки підходили до дзеркала і милувалися собою. І кожного разу вони сварилися через те, хто ж них гарніший.

Жовта крапелька казала: « Я гарніша за всіх. Мій колір є в усьому. Без мого кольору не росли б дерева, не зацвітали квіти та і взагалі – усім би було сумно , темно і холодно, тому що я є у сонечку»

Блакитна крапелька казала: « А мій колір головніший. Пташки б не літали у небі, риби не плавали в океані.»

Червона крапелька казала: « скільки ви не кричали й не голосили, а я – найгарніша.»

Так минав час, а вони все не могли вирішити хто з них гарніший.

І ось для розв’язання сварки вони вирішили намалювати картини. Кожний малював своїм улюбленим кольором. Так і вийшли картини однокольорові у кожної Крапельки. У Червоної – все червоне і хатинки, і дерева, і пташки. У Жовтої – все жовте, а у Блакитної - все блакитне. Поглянули вони на картини одна одної і не сподобалося їм. Вирішили вони тоді відправитися у подорож, для того щоб знайти художника, який допоможе їм вирішити їхню проблему.

Довго вони мандрували і зустріли дівчинку – художницю. Вона вислухала їх та вирішила познайомити з чарівною Палітрою, котра розповіла їм, що в них є сестрички – інші кольорові краплинки. Вони познайомилися й дізналися, що якщо вони обіймаються між собою, то утворюють нові кольори. Так вісі краплинки подружилися. Художниця і Чарівна Палітра запропонували більше ніколи не сваритися краплинкам, щоб на землі все завжди було кольоровим , яскравим.

Вправа №4. «Краплетерапія»

Діти працюють самостійно. За необхідністю психолог допомагає в індивідуальному порядку.

Рефлексія. «Катання на хмаринках»

Мета: навчити розслабляти м’язи усього тіла, освоєння і закріплення пози покою.

Психолог: Лягайте на хмаринки, закривайте очі. Уявіть собі прекрасний літній день після теплого дощику. Навколо спокійно і тихо.

Вам тепло та затишно, ви дихаєте легко і спокійно. Ви всі дуже гарні! Хтось з вас крапелька в калюжі! Хтось крапелька роси на квіточці! Хтось крапелька морської хвилі! Хтось крапелька –сльозинка!

Ваші ручки легкі-легкі. І ви самі стаєте все легшими. Сонечко пригріває , і ви стаєте все легшими ,як дихання. Легкий вітерець гладить вас . А Краплинці час повертатися додому. Ось і все, вона полетіла. На рахунок «три» відкривайте очі. Один, два, три, крапелька потягнись та в дитинку перетворись!

Література: Кулик А.І. авторська методика «Каплетерапія», Мардер Л.Д. «Кольоровий світ».

Кiлькiсть переглядiв: 907

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.